Vi drar till fjällen

Ieftermiddag vid 17 åker vi till fjällen, eller en bit på väg iallafall. Vi ska nämligen åka till Torsby idag och sova över, för imorgon ska vi åka resten av resan, ända till Åre. Gud va det ska bli skönt att få byta miljö ett tag. Men 87mil i bil är väl något man inte ser framåt. Tur att vi är två som kan turas om att köra.

Så nu får jag nog ta och fixa lite, middag snart till dem som kommer hem efter jobb/skola och vi andra som är hungriga.

Kalas och sol

Ifredags åkte Carina till Stockholm, men tyvärr gick det inte så bra för dem. Förlust i alla 3 matcherna men glada tjejer som har bott på hotell och haft det bra.

Igår hade vi nästan huset fullt. Här var Stefans pappa, moster, morbror, kusinbarn, min mamma, jobbarkompis och en fd jobbarkompis med sambo. De gratta Stefan som fyller på torsdag, men då är vi inte hemma.
Idag har vi varit ute i solen som har lyst från klarblå himmel. =) Så glad man blir när den tittar fram. Frida och jag tog oss en liten cykeltur. Nu tror jag att vi ska äta lite kvällsmat.

Trånga kläder och sol ute

Äntligen lyser solen ute, men tyvärr inte i min garderob. Alla kläder är gamla eller för trånga, fattar inte hur de kan krympa när de bara är i garderoben?! Nästa vecka ska vi åka till Åre och mina skidkläder är för trånga.=(
Måste nog åka och panik handla något, kollade lite i fredags men hittade inget.

Idag ska Frida och jag baka hade vi tänkt, men jag tror att vi ska gå ut i solen först.

Årets första snö

Första snön faller ute just nu. Jag tycker faktiskt att det är ganska mysigt, men frågan är om det blir någon långvarig glädje.

Idag har vi köpt en "leksak", en videokamera, så nu ska jag försöka lära mig den och förhppningsvis filma massor. Våran vanliga kamera fick vi lämna på lagning idag för den öppna och stängde inte linsskyddet, svarta kort är ju alltid spännande att ta.

I onsdags körde jag Frida till mormor för hon skulle få sova där 2 nätter och slippa gå på dagis när mormor ändå va ledig. De skulle plocka bort tomtarna på torsdag för Carina hade satt fram dem innan jul, så nu blev det rättvis enligt Frida.
Carina blev också körd på onsdagen fast till en handbollskompis, för de hade samling i Stenungsund kl 12,15 på torsdagen och skulle ha med sig övernattningsgrejer.
Så jag var ensam från onsdag till fredag, ingen att ta hänsyn till och det var jätteskönt.=) Visst jag var till jobbet men det var tomt hemma när jag kom hem och kyligt. Det blåste ganska bra ett par dagar, ingen hemma och ensam på kvällen så kändes det som jag inte fick upp någon värme i huset. Fast tempen visade mellan 19-20 grader, så kallt var det väl inte.
Men visst är det skönt nu när alla är hemma igen.=)