Hemma igen!

Det är härligt att åka på semester men det bästa är ändå när man kommer hem till sitt igen.

På söndagen åkte vi tåget till Stockholm, där hämta "svågern" oss. När vi kom fram till "svägerskan" och "svågern" i Vaxholm så blev det middag. Grillat kött, grillade grönsaker, kokt potatis och sallad, det var jättegott.

På måndagen åkte de till jobbet och dagis för kusinen. Vi tog bussen in till stan och gick för att shoppa. I lugn och ro gick vi inne bland affärer, medans det ösregna. Carina köpt två linnen och ett par byxor, Frida köpte ett par skor och en klänning. Själv hitta jag inget till mig, men jag var lika glad ändå.

Tisdagen var lite värre, bussarna hade börjat strejka vid midnatt. Hur tar man sig från Vaxholm om inte bussarna går och bilen står hemma på Orust? Tack och lov så går det båtar in till stan, så vi fick en lång promenad till kajen. Sen gick vi på Junibacken och Gröna Lund, så kom regnet igen. Så då bestämde vi oss för att åka hem, klockan var ju ändå ganska mycket.

I onsdags tog vi en slappar dag, vi gick till badplatsen och kände på det kalla vattnet. Frida var den som bada mest, ända upp till magen. Sen gick vi till dagis för att hämta hem kusinen och så in en snabbis i affären. Sen så gjorde jag middag och barnen lekte.

Igår så åkte vi hem med tåget, kl 12,10 från Stockholm och kl 15,17 framme i Göteborg, det är en fördel med X2000. När vi kom till Göteborg så skynda vi oss av tåget och snabbt till bussen, för den bussen var en Orustexpress och då slipper man byta. Sen blev vi hämtade vid stora vägen av min lillebror, så vi slapp gå och bära/dra alla tunga väskor.
Äntligen hemma!

Kommentarer
Postat av: Annica

Välkomna hem igen...:)

Borta bra men hemma bäst, kul att ni hade det bra. Vi har det oxå bra, jobbigt med mormor och morfar bara.



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback